ABC Vitamine

Unul dintre cele mai importante elemente în păstrarea sănătăţii este alimentaţia echilibrată şi diversă. Alimentaţia echilibrată acoperă necesarul de energie şi nutrienţi, asigură proporţia adecvată a nutrienţilor, iar alimentaţia diversificată (mixtă) înseamnă prezenţa diferitelor categorii de alimente şi mâncăruri în regimul alimentar. Alimentele noastre furnizează organismului aproximativ 40 tipuri de nutrienţi. În funcţie de rolul primordial pe care-l joacă, aceştia pot avea rol plastic (proteine, minerale), energetic (grăsimi, carbohidraţi) şi regulator (vitamine, microelemente). Necesarul zilnic al organismului de vitamine şi microelemente este extrem de redus, de la câteva micrograme la câteva 100 de miligrame, adică mult chiar şi sub nivelul de 1 gram. Cu toate acestea, în pofida ocurenţei lor în cantitate extrem de mică, un aport insuficient cauzează tulburări în funcţiile biologice, iar lipsa totală a lor este incompatibilă cu viaţa.



Vitamine liposolubile


Despre vitaminele liposolubile auzim în general că pot fi depozitate în organism, de aceea, în cazul unui aport în exces ele pot provoca efecte nocive şi simptome toxice. Desigur, acest lucru e adevărat, însă pentru o imagine completă, trebuie adăugat faptul că există o diferenţă semnificativă între necesarul zilnic şi doza toxică. De fapt, cu puţină atenţie se poate minimaliza riscul unei supradoze legate de suplimentarea vitaminelor.

Unul dintre cele mai importante elemente în păstrarea sănătăţii este alimentaţia echilibrată şi diversă. Alimentaţia echilibrată acoperă necesarul de energie şi nutrienţi, asigură proporţia adecvată a nutrienţilor, iar alimentaţia diversificată (mixtă) înseamnă prezenţa diferitelor categorii de alimente şi mâncăruri în regimul alimentar. Alimentele noastre furnizează organismului aproximativ 40 tipuri de nutrienţi. În funcţie de rolul primordial pe care-l joacă, aceştia pot avea rol plastic (proteine, minerale), energetic (grăsimi, carbohidraţi) şi regulator (vitamine, microelemente). Necesarul zilnic al organismului de vitamine şi microelemente este extrem de redus, de la câteva micrograme la câteva 100 de miligrame, adică mult chiar şi sub nivelul de 1 gram. Cu toate acestea, în pofida ocurenţei lor în cantitate extrem de mică, un aport insuficient cauzează tulburări în funcţiile biologice, iar lipsa totală a lor este incompatibilă cu viaţa.

  • Vitamina A (retinol)
  • Vitamina D3 (colecalciferol)
  • Vitamina E (alfa-tocoferol)
  • Vitamine K1 şi K2 (filochinonă, menachinonă)

În continuare

Vitamine solubile în apă


Cel mai important lucru de ştiut despre vitaminele solubile în apă este că se depozitează în organism doar într-o măsură mică, de aceea consumul lor regulat este indispensabil pentru menţinerea funcţionării adecvate. Este frecventă şi opinia cum că oricât se poate consuma din vitaminele solubile în apă fără riscul unor efecte secundare. O asemenea părere fără explicaţii poate duce în eroare, deoarece şi vitaminele liposolubile sunt diferite în ce priveşte toxicitatea. Acelaşi lucru se aplică şi în cazul categoriei solubile în apă.

Unul dintre cele mai importante elemente în păstrarea sănătăţii este alimentaţia echilibrată şi diversă. Alimentaţia echilibrată acoperă necesarul de energie şi nutrienţi, asigură proporţia adecvată a nutrienţilor, iar alimentaţia diversificată (mixtă) înseamnă prezenţa diferitelor categorii de alimente şi mâncăruri în regimul alimentar. Alimentele noastre furnizează organismului aproximativ 40 tipuri de nutrienţi. În funcţie de rolul primordial pe care-l joacă, aceştia pot avea rol plastic (proteine, minerale), energetic (grăsimi, carbohidraţi) şi regulator (vitamine, microelemente). Necesarul zilnic al organismului de vitamine şi microelemente este extrem de redus, de la câteva micrograme la câteva 100 de miligrame, adică mult chiar şi sub nivelul de 1 gram. Cu toate acestea, în pofida ocurenţei lor în cantitate extrem de mică, un aport insuficient cauzează tulburări în funcţiile biologice, iar lipsa totală a lor este incompatibilă cu viaţa.

  • Vitamina B1 (tiamină)
  • Vitamina B2 (riboflavină)
  • Vitamina B3 (nicotinamidă, niacină)
  • Acid folic (vitamina B4)
  • Vitamina B5 (acid pantotenic)
  • Vitamina B6 (piridoxină)
  • Vitamina B12 (cianocobalamină, hidroxicobalamină)
  • Vitamina H (biotină)
  • Vitamina C (acid ascorbic)

În continuare

Alte substanţe


Aceste substanţe nu pot fi clasificate concret ca vitamine, însă administrarea lor este utilă şi totodată complet sigură pentru organism.

Unul dintre cele mai importante elemente în păstrarea sănătăţii este alimentaţia echilibrată şi diversă. Alimentaţia echilibrată acoperă necesarul de energie şi nutrienţi, asigură proporţia adecvată a nutrienţilor, iar alimentaţia diversificată (mixtă) înseamnă prezenţa diferitelor categorii de alimente şi mâncăruri în regimul alimentar. Alimentele noastre furnizează organismului aproximativ 40 tipuri de nutrienţi. În funcţie de rolul primordial pe care-l joacă, aceştia pot avea rol plastic (proteine, minerale), energetic (grăsimi, carbohidraţi) şi regulator (vitamine, microelemente). Necesarul zilnic al organismului de vitamine şi microelemente este extrem de redus, de la câteva micrograme la câteva 100 de miligrame, adică mult chiar şi sub nivelul de 1 gram. Cu toate acestea, în pofida ocurenţei lor în cantitate extrem de mică, un aport insuficient cauzează tulburări în funcţiile biologice, iar lipsa totală a lor este incompatibilă cu viaţa.

  • Betacaroten
  • Glucozamină
  • Luteină
  • Coenzima Q10

În continuare

LABELS

© Copyright 2012 Béres Pharmaceuticals Ltd.

Increst Communication